سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانون الغدیر شهدای روستای انالوجه
<a href="http://parstools.com/">

فید خوان rss reader

طراح قالب
ثامن تـــم
امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 13
کل بازدیدها: 215562

برخی راهکارهای جزئی بر محفوظ ماندن از فتنه های آخر الزمان عبارتند از: 


1. شناخت امام زمان  


عامل مهم در نگهداری انسان از فتنه شناخت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. امام صادق(علیه السلام) فرمود: «به درستی که بهترین و واجب ترین فریضه ها بر انسان شناخت پروردگار و اقرار به بندگی است... و پس از آن شناخت فرستاده خدا است و گواهی دادن به پیغمبری او ... و بعد از آن شناختن امامی است که به صفت و نامش در حال سختی و راحتی به او اقتدا می نمایی».(موسوی اصفهانی، مکیال المکارم، ج 2، ص 171).

                                                                          

 

برخی راهکارهای جزئی بر محفوظ ماندن از فتنه های آخر الزمان عبارتند از:
1. شناخت امام زمان  


عامل مهم در نگهداری انسان از فتنه شناخت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. امام صادق(علیه السلام) فرمود: «به درستی که بهترین و واجب ترین فریضه ها بر انسان شناخت پروردگار و اقرار به بندگی است... و پس از آن شناخت فرستاده خدا است و گواهی دادن به پیغمبری او ... و بعد از آن شناختن امامی است که به صفت و نامش در حال سختی و راحتی به او اقتدا می نمایی».(موسوی اصفهانی، مکیال المکارم، ج 2، ص 171).
2. تقویت ایمان 


 بعد از شناخت لازم است ایمان خویش را نسبت به معتقدات مخصوصا وجود و عنایات حضرت مهدی تقویت نمود. پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: «مهدی غیبتی دارد بعضی از شیعیان و دوستانش که ثابت نمی ماند در آن غیبت بر امامت او، مگر کسانی که خداوند قلب آنها را با ایمان تمرین داده باشد...»( بحار الانوار، ج 52، ص 101). آنچنان ایمان و اعتقادی باید پیدا کرد که هیچ عاملی باعث تردید انسان نشود، امام صادق(علیه السلام ) درباره کسانی که خود را در فتنه های آخرالزمان حفظ کرده اند و لیاقت همراهی امام زمان را پیدا کنند چنین می فرماید: «مردانی که گویا دل هایشان پاره های آهن است... غبار تردید در ذات خدای، خاطرشان را نمی آلاید... همانند چراغ های فروزانند، گویا دل هایشان نور باران است و از ناخشنودی پروردگارشان هراس دارند، برای شهادت دعا می کنند و آرزومند کشته شدن در راه خدایند».(بحارالانوار، ، ج 52، ص 308).
3. دعا برای حفظ ایمان  


هر چند تلاش انسان برای حفظ و تقویت ایمان کارساز است ولی فراموش نکنیم که در هر کاری نیاز به توفیق الهی دارد، لذا باید برای حفظ و تقویت ایمان نیز باید دعا کرد. در حدیثی می خوانیم که راوی عرض کرد: شیعیان در دوران غیبت چه کار کنند فرمود: بر شما باد به دعا کردن و انتظار فرج کشیدن، راوی عرض کرد چگونه دعا کنیم، فرمود: می گویی: «... بار خدایا ... هیچ نگهدارنده ای جز تو برایم نیست، بار خدایا مرا از منازل دوستان خود دور مگردان و دلم را پس از آن که هدایت کرده ای منحرف منمای، خدایا مرا به ولایت کسی که اطاعتش را بر من واجب ساخته ای هدایت فرمای».(میزان الحکمه، محمدی ری شهری، ج 4، ص 531).
4. تزکیه و خودسازی 


 میان ایمان و رفتار و صفات انسان رابطه مستقیمی است، اگر انسان از نظر رفتار و صفات وارسته باشد ایمانش تقویت می شود، و اگر آلوده به گناهان و صفات رذیله باشد ایمانش رو به ضعف و نابودی می رود، به این جهت برای حفظ و تقویت ایمان باید خود را پاکیزه کرد. امام صادق(علیه السلام) می فرماید: «هر کس که دوست می دارد از اصحاب حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد، می بایست منتظر باشد و در این حال به پرهیزکاری و اخلاق نیکو رفتار نماید، در حالی که منتظر باشد، پس چنانچه بمیرد و پس از مردنش قائم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به پاخیزد و پاداش او همچون پاداش کسی خواهد بود که آن حضرت را درک کرده است؛ پس کوشش کنید و در انتظار بمانید، گوارا باد شما را ای گروه مشمول رحمت خدا»(میکال المکارم، ج 2، ص 437). امام حسن عسکری درباره کسانی که دور حضرت مهدی را می گیرند خطاب به فرزندش فرمود: «قومی به آستانه ات گرد آیند که خداوند آنان را از سرشتی پاک و ریشه ای پاکیزه و گرانبها آفریده است. دل هایشان از آلودگی و نفاق و پلیدی و شقاق پاکیزه است در برابر فرمان های دینی فروتن اند. و دل هایشان از کینه و دشمنی پیراسته، رخسارشان برای پذیرش حق آماده و سیمایشان با نور فضل و کمال آراسته آیین حق را می پرستند و از اهل حق پیروی می کنند»(بحارالانوار، ج 52، ص 343). تمامی این افراد در آخرالزمان زندگی می کنند و در دوران اوج فتنه ها بسر می برند، ولی خود را حفظ می کنند.
5. استقامت و بردباری 


 امام هفتم فرمود: «هنگامی که پنجمین فرزندم غایب شد مواظب دین خود باشید، مبادا کسی شما را از دین خارج کند. او ناگزیر غیبتی خواهد داشت به طوری که گروه از مؤمنان از عقیده خویش بر می گردند، خداوند به وسیله غیبت، بندگان خویش را آزمایش می کند».(بحارالانوار، ج 51، حدیث 1؛ و کتاب الغیبه، شیخ طوسی، ص 204). از روایت فوق استفاده می شود که انسان سخت آزمایش می شود و گروهی بر اثر عدم استقامت از دین خارج می شوند ولی آنهایی که استقامت دارند می مانند، امام حسین(علیه السلام) فرمود: «برای امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) غیبتی است در این غیبت برخی از دین بر می گردند و برخی ثابت قدم می مانند هر کس در این غیبت صبر کند و بر مشکلاتی که از سوی دشمنان ایجاد می شود، استقامت کند به قدری از اجر خداوند بهره مند می گردد که انگار در کنار پیامبر(صلی الله علیه و آله ) با شمشیر با دشمنان جنگیده است».(بحارالانوار، همان، ح 51،)


جمعه 93/10/26 .::. 8:17 عصر .::. مدیریت .::. نظرات ()
درباره ما

فروشگاه اینترنتی رزوه مارکت ارائه دهنده برنج و چای ایرانی و روغن حیوانی انالوجه تحویل درب منزل آدرس : basalam.com/rozveh