سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانون الغدیر شهدای روستای انالوجه
<a href="http://parstools.com/">

فید خوان rss reader

طراح قالب
ثامن تـــم
امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 215531

 

دوستان در مورد این عکس توضیح بدند   لطفا


شنبه 89/4/12 .::. 3:55 صبح .::. مدیریت .::. نظرات ()
 

سینا تکاور

-«وجود چند تضاد اساسی در جمهوری اسلامی». این عبارتی است که سرکرده سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به آن اشاره کرده و گفته است که اگر این تضادها برطرف شود ما مشکلی با جمهوری اسلامی نخواهیم داشت؛ تضادهایی که در اصل نظام، ولایت فقیه و اصول قانون اساسی خلاصه می‌شود. یعنی تمامی نظام جمهوری اسلامی ایران! شاید این چند تضاد جزئی از دیدگاه سازمان مجاهدین کافی باشد که رهبری براندازی جمهوری اسلامی را به دست گیرد و در این امر بکوشد؛ رفتارهایی که از این سازمان نیمه مخفی بعید به نظر نمی‌رسید تا به تاسی از سلف خود یعنی سازمان مجاهدین خلق الگویی میلیشیایی برای بیان خواسته‌های خود در نظر بگیرد.

از این رو با نگاهی به تحرکات این سازمان در طول وقایع پس از انتخابات که منجر به دستگیری چند عضو ارشد آنها نیز شد، نیاز به مرور آنچه که در طول انقلاب بر این سازمان نیمه سری گذشته است، بیش از پیش نمود پیدا می‌کند.

آغازی همزمان با مجاهدین خلق
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در ?? فروردین ???? با به هم پیوستن ? گروه اسلام‌گرای مخالف حکومت پهلوی شکل گرفت که برخی سابقه مبارزه نظامی را نیز داشتند. این گروه‌ها تا قبل از پیروزی انقلاب ارتباط تشکیلاتی چندانی با هم نداشتند اما وجود هدف مشترک مقابله با خطراتی که نظام نوپا را تهدید می‌کرد، آنها را به اتحاد با یکدیگر سوق داد، با سازمان مجاهدین خلق یکی از مهمترین وجوه اشتراک اعضای این سازمان بود که حتی در نام سازمان نیز تجلی پیدا کرد. تنها تفاوت نام این دو سازمان جایگزینی کلمه «خلق» با کلمه «انقلاب اسلامی» بود. سازمان در ابتدای فعالیت خود به صورت نیمه مخفی و نیمه علنی فعالیت می‌کرد.
هفت گروه بنیانگذار این سازمان عبارت بودند از:

گروه امت واحده در سال ???? بهزاد نبوی که پس از اعلام تغییر ایدئولوژی از سازمان مجاهدین خلق جدا شده‌بود، گروه توحیدی بدر، گروه توحیدی صف، گروه فلاح، گروه فلق، گروه منصورون و نهایتا گروه موحدین.

در میان اعضای این هفت گروه برخی از معتقدان جدی به امام (ره) و ولایت فقیه بودند اما طیفی نیز دارای تفکراتی التقاطی بودند که تنها تفاوت آنها با مجاهدین خلق برخی اختلافات سلیقه‌ای و تاکتیکی بود.

در سال‌های نخست انقلاب این سازمان تاثیری عمیق در تشکیل نهادهای نظامی و امنیتی نظام داشت.این فرصت به رشد سریع این سازمان در بدنه اجرایی کشور منتهی و موجب فراهم شدن شرایط برای حضور و بقای برخی عناصر این سازمان در نهادهای اطلاعاتی کشور شد.

هنوز مدتی از آغاز به کار سازمان نگذشته بود که بین طیف متشرع و معتقد به روحانیت و ولایت سازمان با طیف التقاطی آن موسوم به طیف چپ ( به سرکردگی بهزاد نبوی) اختلافات آغاز شد. به همین منظور حضرت امام(ره)، آیت الله راستی کاشانی را برای حل اختلاف سازمان مجاهدین به سمت نماینده خود در این سازمان معرفی کرد اما طیف موسوم به چپ سازمان به جای تبعیت از نماینده امام(ره) استعفا دادند.

تثبیت سازمان در نظام
با وجود بروز این نافرمانی توسط طیف چپ سازمان مجاهدین انقلاب و اثبات عناد آنها با یکی از اصول مترقی جمهوری اسلامی اما به دلیل نوپایی انقلاب و همچنین وجود معضلات بزرگتر بر سر راه انقلاب آنها همچنان در درون حاکمیت باقی ماندند.آنها از فرصت بهره بردند و با معرفی خود به عنوان نیروهای خط امام و همچنین منتسب کردن خود به چهره‌های موجه انقلاب نظیر آقای رفسنجانی و شهید رجایی توانستند نامی برای خود دست و پا کنند و خود را در نظام تثبیت کنند. سازمان دوره اول نهایتاً در سال 1365 منحل شد.

سازمان مجاهدین دوم از حضور در حلقه کیان تا نامه جام زهر
با ارتحال امام راحل(ره) گروه موسوم به جناح چپ سازمان که همچنان جلسات متعددی داشتند با توجه به شرایط جدید تصمیم به احیای سازمان می گیرند و با توجه به موانع قانونی با افزودن نام ایران، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران در مهرماه سال 1370 و با اخذ مجوز از کمیسیون ماده 10 قانون احزاب، فعالیت رسمی خود را در دوره جدید آغاز کرد.

با شکل گیری مجدد این سازمان سیاست‌های جدیدی نیز پیرامون آن شکل گرفت و با حضور برخی از اعضای برجسته آن نظیر محسن آرمین در حلقه کیان تضادهای آنان با نظام و انقلاب جدی‌تر شد؛ تضادهایی که به سخنان هاشم آقاجری در دانشگاه همدان پیرامون پروتستانیسم اسلامی منجر شد.

سخنانی که اگرچه اعتراضات فراوانی را در سطح جامعه به همراه داشت اما سازمان مجاهدین هرگز حاضر به عذرخواهی پیرامون سخنان عضو ارشد خود نشد. اما این پایان داستان نبود چراکه در کنار این توهین بزرگ هاشم آقاجری عضو ارشد سازمان مجاهدین و دیگر اعضای برجسته این سازمان در حال ایفای نقش در خصوص تهیه نامه جام زهر خطاب
به مقام معظم رهبری بودند:
فعالیت‌هایی که عناد این سازمان نیمه سری با اصول جمهوری اسلامی را بیش از پیش نمایان می‌کرد.

حمایت پنهان از ایجاد حکومت سکولار
ماجرای هاشم آقاجری در سال 81 و حمایت کامل سازمان مجاهدین از وی بیان کننده آغاز پروژه جدیدی توسط این سازمان برای ایجاد حکومت سکولار در ایران بود.

گرچه به جهت ماهیت نیمه سری این سازمان و تحرکات مخفی آنها هنوز سند قابل قبولی از این طرح در دسترس نیست اما همزیستی بسیار برادرانه این سازمان در کنار همتای خود حزب مشارکت که از آنها به عنوان احزاب دوقلوی اصلاحات نام?برده می‌شود نشان دهنده عزم این سازمان برای پیاده سازی طرح سکولاریزه کردن ایران است. حزبی که فعالیت‌های لائیک وار و سکولاری آنها زبانزد خاص و عام است.

کمیته صیانت برای آغاز شورش
شاید یکی از مهمترین دلایل بروز وقایع پس از انتخابات را بتوان ایجاد توهم تقلب در میان مردم دانست؛ توهمی که یکی از مسببان ایجاد آن سازمان مجاهدین بود.

این سازمان درست پس از سخنان رهبر معظم انقلاب در نوروز سال 87 در مشهد که در خصوص سلامت انتخابات ایراد شده بود با صدور بیانیه‌ای در روز 21 فروردین ماه اعلام کرد که اعتمادی به سیستم انتخابات نیست و طرح تشکیل کمیته صیانت از آرا را
مطرح کرد.

با آغاز شورش در سطح کشور نیز این سازمان با انتشار بیانیه‌های افراطی خود عملاً هیزم آور این آتش همه گیر شده بود تا اینکه با دستگیری برخی عوامل این سازمان و کشف شبکه بیسیم و همچنین برخی از اسناد محرمانه از این عوامل از تندروی‌های این سازمان کاسته شد.

سازمانی سری، سازمانی در سایه
اما پرونده سازمان مجاهدین انقلاب در اینجا بسته نخواهد شد. این سازمان نیمه سری که از اسپانسرهای مالی فراوانی برخوردار و نفوذ بسیار زیادی در سطح دانشگاه‌های کشور دارد قطعا در آینده برنامه‌های جدیدتری را طراحی و پیاده خواهد کرد.

سازمانی نیمه سری که تنها بخشی از آن تاکنون نمایان شده و مسلما بخش دیگری به عنوان سازمان سایه فعالیت خود را در حال ادامه?دادن است. فعالیت‌هایی که شاید در آینده به مبارزه مسلحانه علیه جمهوری اسلامی منجر شود. این احتمال به علت حضور و آموزش بخشی از نیروهای برجسته این سازمان در سازمان مجاهدین خلق(منافقین) مطرح می‌شود.

منبع : سایت رجانیوز


شنبه 89/4/12 .::. 3:26 صبح .::. مدیریت .::. نظرات ()
درباره ما

فروشگاه اینترنتی رزوه مارکت ارائه دهنده برنج و چای ایرانی و روغن حیوانی انالوجه تحویل درب منزل آدرس : basalam.com/rozveh