سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانون الغدیر شهدای روستای انالوجه
<a href="http://parstools.com/">

فید خوان rss reader

طراح قالب
ثامن تـــم
امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 215446


رئیس جمهور: درایران اسلام ناب محمدی (ص) حاکم است و ملی گرایی جایی ندارد

رئیس جمهور گفت :ایران بالاترین نقش را در تدوین و ترویج اسلام ناب دارد. نقش ایران نقش یگانه است و این موضوع ملی گرایی معنا نمی دهد بلکه این شکر کردن خدا و قدر نعمت را دانستن است.
محمود احمدی نژاد رئیس جمهور روز گذشته پس از اتمام جلسه هیئت دولت طی نشست خبری با خبرنگاران در خصوص اظهارات رحیم مشایی مبنی بر این که باید مکتب ایران را ترویج دهیم، اینگونه پاسخ داد که «فکر می کنم خوب است که در جامعه فضای نقد و گفت وگو وجود داشته باشد چرا که نباید هیچ فردی را هیچ کس محکوم کند و نباید فردی به گونه ای صحبت کند که عده ای از اظهارنظر خودداری کنند».
وی ادامه داد: ما در آزادترین نظام دنیا یعنی جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنیم چرا که نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی فکری است. به همین منوال باید همگان کمک کنند نظریه های مخالف و موافق گفته شود. رئیس جمهور با تاکید بر این که باید هرکسی تحلیل و نظریه خود را اعلام کند، افزود: این رفتار بدی است که فردی اظهارنظر می کند و آن را به یک خط کشی و دعوا در جامعه تبدیل می کنند. در حالی که در جامعه ما هیچ گونه دعوایی وجود ندارد.
احمدی نژاد با اشاره به این که اگر کسی نظریه مخالف دارد باید آن را مطرح کند، تصریح کرد: روی آقای مشایی حساسیتی را به وجود آوردند که این حساسیت عادی نبوده و غیرعادی است؛ چرا که هر مطلبی که ایشان بیان می کند و آن را نیز دوباره توضیح می دهد توضیح آن را قبول نمی کنند.
وی با اشاره به این که این روش خوبی نیست، خاطرنشان کرد: ملت ایران از آزاده ترین ملت های دنیاست. به همین دلیل آزادترین نظام سیاسی دنیا را نیز در اختیار دارد.
رئیس جمهور با بیان این که مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور بوده و بنده نیز ایشان را فردی مومن به نظام جمهوری، ارزش های انقلابی ملت ایران، انسانی ولایی و مومن به خط ولایت و پاک می شناسم، تصریح کرد: ایشان نظر داده اند و بقیه نیز می توانند اظهارنظر کنند. اگر این موضوع را قبول ندارید می توانید عالمانه آن را نقد کنید و برای نظریه خود نیز دلیل و مدرک بیاورید؛ چرا که این موضوع، موضوع صفر یا صدی نبوده است.
احمدی نژاد با تاکید بر این که نظریه های آقای مشایی بحث های روشنی است، افزود: امکان دارد فردی بگوید قالب بحث های شما را قبول ندارم در حالی که ما بر روی محتوا بحث داریم و حقیقت آن است که ایران کانون اسلام ناب است.
وی با تاکید بر این که حرف مشایی و دولت یکی است و ایشان نیز همان حرف ها را بیان می کند، تصریح کرد: ایشان ادبیاتش متفاوت است به همین دلیل ما ملت ایران را ملتی مومن و اثرگذار می دانیم.
رئیس جمهور با بیان این که ملت ایران همیشه یگانه پرست بوده و بت پرست نبوده است، گفت: ملت ایران به دلیل آن که ملتی با تراز بالا بوده، اسلام را پذیرفته و بعد نیز بالاترین خدمات را به اسلام ارائه داده است.
احمدی نژاد با بیان این که ایران و اسلام در حال حاضر یکی هستند، خاطرنشان کرد: زمانی که نام ایران آورده می شود بیانگر اسلام است و زمانی که اسلام از زبان رانده می شود یعنی ایران.
رئیس جمهور ادامه داد: تصویر حقیقی اسلام در ایران متجلی شده است نمی خواهیم بگوییم دیگران مسلمان نیستند. مسلمانی یک بحث است و اسلام بحث دیگری است.
احمدی نژاد گفت: پایگاه هستی اسلام اینجا است چرا که پیامبر گرامی فرمود ایرانیان می آیند و پرچم اسلام را بلند می کنند.
هیچ درگیری بین مجلس و دولت وجود ندارد
دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سؤالی در ارتباط با اهمیت تعامل دولت با دیگر قوا گفت: ما بالاترین سطح تعامل را داریم و برای تعامل بیشترین کار را کرده ایم. تحمل و سکوت و در رابطه کاری نیز بیشترین همکاری را داشته ایم. بیشترین حضور وزرا را در جلسات مجلس داشته ایم. در سفرهای استانی در جلسات دولت، نمایندگان مجلس حضور دارند و نظرات شان را می دهند. ما با نمایندگان رابطه خوبی داریم. خود من جلسات متعددی با نمایندگان مجلس داشته ام، چه در قالب کمیسیون و چه در حالت فردی. واقعاً درگیری وجود ندارد که برخی این گونه تبلیغ و تلاش می کنند که بگویند درگیری هست. ممکن است که رئیس جمهور اظهارنظری بکند و دیگری جواب آن را بدهد و تمام می شود. البته من سعی کرده ام که اظهارنظری نکنم جز در ارتباط با دو سه مورد.
رئیس جمهور با بیان این که «می گویند این دولت بی قانون است» تاکید کرد: این دولت قانون گراترین دولت بعد از انقلاب بوده است. ما دولتی را داشتیم که وقتی مجلس تعطیل بود، آمد و از بانک مرکزی پول برداشت. ما اکنون داریم قسط آن را می پردازیم. آن بحث یک میلیارد که مطرح بود و دولت را متهم می کردند، دیدید که حرف دولت اثبات شد وحق با دولت بود. ما سخت ترین قوانین را اجرا کردیم. قانون سهمیه بندی بنزین را که خیلی ها می گفتند عملی نمی شود و دولت های قبلی نیز زیر بار اجرای آن نرفته بودند، این دولت آن را اجرا کرد. در مورد بحث هدفمند کردن یارانه ها که جزو سخت ترین قانون هایی است که دولت می خواهد آن را اجرا کند و لایحه اش را به مجلس داد و 180درجه با آن چه که دولت داده بود تغییر کرد، ولی ما باز هم گفتیم که اجرا می کنیم.
روند ابلاغ قوانین
زمان بر است
احمدی نژاد ادامه داد: وقتی قوانین از مجلس می آید تا روند خود را طی کند، بر روی میز رئیس جمهور بیاید حدود 20روز یا یک ماه طول می کشد. در گذشته مشکلی نبود. با آن که در قانون مدنی اعلام شده بود در طی 5 روز، ولی این روند طول می کشید و همه حوصله می کردند و دولت نیز ابلاغ می کرد. اکنون می گویند ظرف 5 روز. باید توجه داشت که کار رئیس جمهور فقط این نیست. رئیس جمهور هزار تا کار دارد. مشغله های رئیس جمهور زیاد است و حال زمان ابلاغ قانون کمی طول کشید و بیش از 5 روز شد، 7 روز، دولت بعد از 7 روز اعلام می کند. آیا باید بگوییم که دولت غیرقانونی کار می کند.
وی یادآور شد: پریروز دو قانون را امضا کردم، گفتند 7 روز شده و در واقع قانون را ابلاغ کرده اند. راه را قانون پیش بینی کرده است. اگر رئیس جمهور ابلاغ نکرد، رئیس مجلس ابلاغ می کند و دعوا نیست. نباید دعوا به وجود آورد و این مسائل را تبدیل به دعوا کنیم. مطمئن هستم که دلسوزان مجلس نیز نظرشان این نیست. ما باید همه با هم کار کنیم. این درست نیست که بیاییم ایرادات هم را بگیریم و فهرست کنیم.
درباره بودجه مترو
وی در ادامه گفت: می گویند 2 میلیارد دلار بدهید به مترو. از کجا بدهیم؟ منبع آن باید مشخص شود. از کجا بدهیم؟ از حقوق کارمندان کم کنیم، از بخش عمرانی کم کنیم، از بخش دفاعی کم کنیم، از کجا بدهیم؟ بعد سر و صدا راه می اندازند و می گویند که دولت مخالف مردم تهران و مترو است. در حالی که در دولت نهم و دهم بیش از 7 برابر دولت های قبلی به مترو تهران پول داده ایم. چطور ما مخالف مترو و مردم تهران هستیم؟ نقل کردند که در مجمع مطرح شده است که در این مورد بنویسید که دولت 2 میلیارد دلار وام بگیرد واین 2 میلیارد دلار از این طریق به مترو بپردازد و بعد قسط های وام را نیز خود دولت بدهد. یک نفر در آن جلسه گفته باید این موضوع را تصویب کنیم که دولت اجرا نکند و بعد چه شود و چه شود.
رئیس جمهور اظهار داشت: همان طور که گفتم ما 7-6 برابر دولت های قبلی به مترو تهران کمک کرده ایم. گزارش بدهند که این پول ها کجا خرج شده است و این حرف ماست. نروند ایستگاه مترو را بخوابانند، حرکت ندهند و مردم را در گرما نگه دارند و بگویند دولت پول مترو را نمی دهد. ما 7 برابر پول داده ایم. می گویند دولت قانون را اجرا نمی کند. این قانون نشده، من سوگند به اجرای قانون اساسی خورده ام. آیا می توانم خلاف قانون اساسی عمل کنم؟ شورای نگهبان نیز گفته است که این موضوع قابل طرح در مجلس نیست.
اسناد سیدحسن نصرالله
قابل توجه است
رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی در ارتباط با سخنان اخیر سیدحسن نصرالله و اسنادی که وی در ارتباط با نقش صهیونیست ها در ترور رفیق حریری اعلام کرد، گفت: ما معتقدیم که صهیونیست ها در منطقه ما برای ایجاد اختلاف و مشکل آمده اند. می بینیم که فردی را ترور می کنند، با پیچیدگی و در ابتدا سوریه را متهم می کنند و وقتی معلوم شد که این اتهام پایه ندارد، دیگران را متهم کردند و اکنون حزب الله را. اسنادی که آقای سیدحسن نصرالله ارایه داد اسناد قابل توجهی است. رژیم صهیونیستی طراحی و برنامه ریزی کرده است و جاسوسان را به لبنان فرستاده است. مطمئنم که مردم لبنان از هوشمندی بالایی برخوردار هستند.


جمعه 89/5/22 .::. 4:25 عصر .::. مدیریت .::. نظرات ()




امام زمان(عج) در دعای «اللهم ارزقنا توفیق الطاعه (1) برای قشرهای مختلف، دعاهایی فرموده که در واقع انتظارات و توقعات آن حضرت را نشان می دهد. این دعا را می توان به دو قسمت تقسیم کرد: در بخش نخست برای همگان و عموم مردم درخواست هایی از خداوند کرده و در قسمت دوم برای هر یک از قشرهای جامعه به طور جداگانه دعا شده است.
در قسمت دوم، آن حضرت در واقع توقع و نگرانی خود را از هر قشر نیز بیان فرموده است. مقصود در این مقاله که از فصلنامه کوثر شماره 47 انتخاب شده همین قسمت است که در اینجا به بخشی از آنها اشاره می کنیم.
¤¤¤
1- علما
«و تفضل علی علمائنا بالزهد و النصیحه » پروردگارا! به علمای ما، زهد و خیرخواهی برای جامعه عنایت فرما».
امام در این قسمت از ثروت اندوزی و ترک نصیحت دانشمندان،اعلام نگرانی می کند.
در روایات به این دو محور اشاراتی شده و این دو ویژگی را ملاک برای عالمان بیان کرده اند. از امام صادق(ع) نقل است: اگر دیدید عالم، علاقه مند به دنیاست، او را متهم سازید؛ زیرا هر عاشقی به گرد معشوق خود می چرخد. خداوند به داود(ع) وحی کرد: «بین من و خودت عالمی را که فریفته دنیا شده واسطه قرار مده که تو را از محبت من باز می دارد. اینان، راهزنان بندگان من هستند. کمترین عقوبت من برای آنها، این است که حلاوت و شیرینی عبادتم را از آنها می گیرم.»(2)
در مورد آشکار کردن علم و بیان احکام الهی و خیرخواهی برای جامعه نیز امامان بزرگوار چنین فرموده اند:
«اذا ظهرت البدع فعلی العالم أن یظهر علمه فان لم یفعل سلب نورالایمان:(3) هرگاه بدعت ها آشکار گردد، عالم باید علم خود را اظهار کند، وگرنه نور ایمان از او گرفته خواهد شد.»
این نکته را اضافه می کنیم که قرآن وقتی ویژگی علمای اهل کتاب را برمی شمرد، به همین دنیاطلبی و کتمان کردن حقایق به وسیله آنان اشاره می فرماید.
2- دانشجویان
«و علی المتعلمین بالجهد و الرغبه » پروردگارا! به دانشجویان و علم آموزان توفیق تلاش و تمایل به تحصیل علم عنایت فرما.»
دعا و توقع امام زمان(عج) از همه دانش پژوهان آن است که در طلب علم، رغبت و تمایل نشان دهند و از هر گونه تنبلی و کسالت دوری کنند. امام صادق(ع) آن گاه که جنود (لشکر) عقل و جهل را برمی شمرد، نشاط و شادابی را لشکر عقل و کسالت را لشکر جهل برمی شمرد(4) و به همین جهت در دعایی از کسالت و ناتوانی به خدا پناه می برد؛ «اللهم انی اعوذبک من الکسل و الهرم(5)
در کتاب های روایی هم باب مستقلی با عنوان «باب کراهه الکسل» ذکر شده و روایاتی در مذمت کسالت و تنبلی آورده اند.
امام کاظم(ع) می فرماید: پدرم خطاب به بعضی از فرزندانش چنین فرمود: «ایاک و الکسل و الضجر فانهما یمنعانک من حظک من الدنیا و الاخره (6) از بی حوصلگی و کسالت به دورباش که این دو، مانع بهره مندی از دنیا و آخرت خواهند بود.»
امام علی(ع)می فرماید: «آن گاه که اشیاء با یکدیگر جفت شدند، «کسالت» و «عجز» نیز با یکدیگر ازدواج کردند و فرزندی به نام «فقر» به دنیا آمد.(7)
در وصایای پیامبر(ص) به علی (ع) آمده است:
«یا علی! از دو خصلت بپرهیز: کسالت و بی حوصلگی! چرا که در این صورت، قدرت بر ادای حق نخواهی داشت و راحتی را از دست خواهی داد».(8)
امام صادق(ع) هم فرمود: «ایاک و الضجر و الکسل انهما مفتاح سوء. انه من کسل لم یود حقا و من ضجر لم یصبر علی حق.(9) از بی حوصلگی و کسالت به دور باش که این دو، کلید هر بدی است؛ چرا که کسالت مانع از اقدام به کارها و بی حوصلگی از بین برنده استقامت خواهد بود».
امیرالمومنان (ع) فرمود: «آفه النجح الکسل؛(01) آفت پیروزی و موفقیت، کسالت است». و نیز همان حضرت یکی از ویژگی های متقین را، حریص بودن بر علم می داند (و حرصا فی علم).(11)
3- جوانان
«و علی الشباب بالانابه و التوبه » پروردگارا! به جوانان ما توفیق بازگشت (به فرمانت) و توبه، عنایت فرما».
در روایات توجه خاصی به جوانان شده؛ چه اینکه جوان مورد عنایت خداوند است. امام صادق(ع) خطاب به برخی از یارانش فرمود: «اما علمت ان الله تعالی یکرم الشباب منکم؛(21) آیا نمی دانید که خداوند جوانان شما را گرامی می دارد؟!»
جوانی، زمان شکل گیری شخصیت است و بدین سبب امامان معصوم تاکید بر انس جوانان با قرآن دارند. امام صادق(ع) می فرماید: «جوان مومنی که قرآن می خواند، قرآن با گوشت و خون او آمیخته می شود و خداوند او را با ابرار قرار می دهد».(31) روشن است که چنین جوانی، در روز قیامت، در برابر مشکلات آن روز ایمن خواهد بود. از سوی دیگر، جوانی، زمان اوج قدرت است و از این احساس، در بعضی روایات تعبیر به مستی(41) و در بعضی دیگر تعبیر به جنون(51) شده است. بدین علت، باید جوان را در مسیر عبادت و بندگی خداوند قرار داد. یکی از اقدامات لازم در این جهت، مسئله ازدواج است. پیامبر(ص) خطاب به جوان ها چنین فرمود: «یا معشر الشباب من استطاع منکم الباه فلیتزوج فانه اغض للبصر و احصن للفرج؛(61) ای جوان ها! هر کس از شما که می تواند، ازدواج کند؛ چرا که ازدواج برای چشم ها پوشاننده تر و برای دامن، حفظ کننده تر است (و چشم را از نگاه به نامحرمان و دامن را از آلودگی باز می دارد)».
در این زمینه قرآن داستان پاکی و صدق حضرت یوسف(ع) را ذکر می کند که چگونه در اوج جوانی، خود را از گناه وارهاند.
درباره طبیعت پاک جوانان همین بس که امام صادق(ع) می فرماید: «علیک بالاحداث فانهم اسرع الی کل خیر؛(71) جوان ها را دریابید؛ چرا که سرعت آنان به طرف خوبی و خیر از دیگران بیشتر است».
4- بانوان
«و علی النساء بالحیاء و العفه » پروردگارا! به زن ها حیا و عفت عنایت فرما».
نقش بی بدیل بانوان آنگاه آشکار می گردد که تاریخ را ورق زنیم و نقش فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) را به دقت نگریسته، سپس پیروان هر یک از این بزرگواران همچون همسر زهیربن قین در کربلا و دیگران را مورد توجه قرار دهیم. اما آنچه بر قدر و منزلت زنان می افزاید، حیا و عفت آنان است. در روایتی امام صادق(ع) سرچشمه مکارم و بزرگواری ها را «حیا» معرفی می کند و می فرماید: «المکارم عشر... و رأسهن الحیاء».(81)
شاید به ندرت بتوان روایتی را پیدا کرد که در مقام شمارش ارزش های اخلاقی، نامی از حیا به میان نیاورده باشد، بلکه همیشه امامان(ع) و رهبران دینی بر حیا تأکید کرده اند؛ چرا که با پیدایش حیا، بسیاری از ارزش های اخلاقی زنده می گردند و در مقابل، بی شرمی و بی حیایی به ویژه در زن ها می تواند بسیاری از ناهنجاری ها را در پی داشته باشد.
در روایتی دیگر، امام صادق(ع) به نقل از رسول الله(ص) می فرماید: «خیر نسائکم العفیفه الغلمه ؛(91) بهترین زنان شما، زنان با عفت و شوهردوست هستند».
در حدیثی از امام باقر(ع) چنین می خوانیم: «خداوند با حیاست و اهل حیا را دوست می دارد»(02) و در مورد دیگر، آمده است: «الحیاء خیر کله؛ (12) حیا همه اش خوبی است».
آنگاه که بانوان جامه حیا و عفت را به درآوردند، تبدیل به دام های شیطان می گردند: «النساء حباله الشیطان».(22)
5- ثروتمندان
«و علی الأغنیاء بالتواضع و السعه » پروردگارا! به ثروتمندان تواضع و توفیق احسان به دیگران عنایت فرما».
پیامد ثروت، تکبر و بخل است و اغنیا باید متوجه باشند که به خاطر فقرا، از نعمت های خداوند بهره مند شده اند؛ چنان که امام موسی بن جعفر(ع) می فرماید: «خداوند می فرماید: من ثروتمندان را به خاطر احترامشان ثروتمند قرار ندادم و فقرا را به علت اهانت به آنها فقیر نگرداندم، بلکه این (فقر و ثروت) آزمایشی برای فقرا و ثروتمندان است و اگر فقرا نبودند، اغنیا مستحق بهشت نمی شدند». (32)
امام صادق (ع) نیز فرموده است: «ثروتمندان شیعیان ما، امین بر محتاجان هستند. پس رعایت حال آنان را بنمائید. خداوند، شما را حفظ کند». (42)
ثروتمند بی درد، مرده متحرک است و بی جهت نیست که در حدیث وارد شده: نشستن با اغنیا، دل را می میراند. (52)
اسلام برای ریشه کنی فقر، احکامی را هم برای اموال و ثروت ها وضع کرده است؛ از جمله زکات را واجب کرده که حداقل وظیفه مسلمانان است و اگر این منبع برای رفع نیاز آنان کفایت نکند، خداوند منابع دیگری را قرار داده؛ مانند دادن صدقه به فقرا. این، همان است که خداوند می فرماید (والذین فی اموالهم حق معلوم) (62) پس حق معلوم، غیر از زکات است که بر هر کسی بر حسب توانایی اش واجب و لازم است (72) امام رضا به نقل از امام صادق (ع) نقل می فرمایند: «ولو خرج الناس زکوه أموالهم ما احتاج أحد (82) اگر زکات را که حداقل واجب است، همه پرداخت کنند، فقیری باقی نخواهد ماند». نیز امام صادق (ع) می فرماید: «خداوند فقرا را شریک اموال اغنیا قرارداده پس ثروتمندان حق ندارند اموالشان را برای غیر شرکای خود صرف کنند (92)
6- فقرا
«و علی الفقراء بالصبر والقناعه » پروردگارا! به فقرا صبر و قناعت عطا فرما».
امام صادق (ع) فرمود: «خداوند به پیامبران خود ده ویژگی عنایت کرد. پس در خود بنگرید، اگر آن ویژگی ها در شما هست، خدا را حمد کنید و اگر در شما نیست، آن را از خداوند بخواهید و از جمله آن ده خصلت، صبر و قناعت است». (03)
نیز امام صادق (ع) می فرماید: «پیروزی را طلب کردم و آن را در صبر یافتم، و بی نیازی را خواستم و آن را در قناعت یافتم». (13)
انسان در مسیر زندگی، نیاز به مرکبی خستگی ناپذیر و سلاحی برنده دارد که از نگاه امام علی(ع) «صبر، مرکبی است همیشه کارآمد و قناعت، شمشیری است بران».(23)
در پاره ای از روایات هم آمده است که: قناعت گنج بی پایان است. لازمه صبر و قناعت دو چیز است: اول دست نیازیدن به مال حرام، و دوم چشم ندوختن به مال دیگران.
7- حاکمان
«و علی الأمراء بالعدل والشفقه » پروردگارا! به والیان، عدالت محوری و مهرورزی عنایت فرما.»
امیرمؤمنان(ع) فرمود: «خداوند شش گروه را به شش علت عذاب می کند و از جمله حاکمان را به سبب ظلم معذب می سازد.»(33)
در روایت دیگر چنین می خوانیم: «ان شر البقاع دور الأمراء الذین لایقضون بالحق؛(43) بدترین مکان ها، خانه های حاکمانی است که به حق قضاوت نمی کنند.»
اگر حاکمان، عادل باشند، اطاعت مردم از آنان سبب عزت آنها خواهد گردید وگرنه جز ذلت چیزی نصیب مردم نمی شود. امام سجاد(ع) فرمودند: «و طاعه ولاه العدل تمام العز؛(53) تمام عزت در اطاعت از والیان عادل است.»
این سخن امام صادق(ع) نیز جالب است که در توصیف عدل می فرماید: «عدالت از آبی که نصیب شخصی تشنه شود، گواراتر است. چقدر عدالت، بزرگ است؛ هر چند کم باشد!»(63) و در حدیث دیگر می فرماید: «عدل از عسل شیرین تر، از روغن نرم تر، و از مشک خوشبوتر است.»(73)
در زمینه ثمرات و آثار عدل- مخصوصا آن گاه که عدالت از جانب حکومت باشد- حضرت صادق(ع) می فرماید: «ان الناس یستغنون اذا عدل بینهم و تنزل السماء رزقها و تخرج الأرض برکتها باذن الله تعالی؛(83) مردم هنگامی که عدل در میانشان اجرا شود، بی نیاز می گردند، و آسمان روزی (باران) خود را نازل می کند و زمین برکات خود را خارج می سازد، به اذن خداوند متعال».
در پایان از خداوند می خواهیم تا خورشید عدالت از پس پرده برون آید و عدل حقیقی را در تمام ابعاد آن اجرا بفرماید. ما نیز باید ضمن آن که این دعا را در همه جا ترنم می کنیم، بکوشیم که به انتظارات حضرت مهدی(عج) پاسخ دهیم و به علاوه، پیام او را هم به همه قشرهای جامعه برسانیم.
سید جعفر ربانی

سایت کیهان                                                                          www.kayhannews.ir


یکشنبه 89/5/3 .::. 12:23 صبح .::. مدیریت .::. نظرات ()
درباره ما

فروشگاه اینترنتی رزوه مارکت ارائه دهنده برنج و چای ایرانی و روغن حیوانی انالوجه تحویل درب منزل آدرس : basalam.com/rozveh