سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانون الغدیر شهدای روستای انالوجه
<a href="http://parstools.com/">

فید خوان rss reader

طراح قالب
ثامن تـــم
امکانات وب


بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 215532
امام زمان
یکشنبه 88/7/26 .::. 8:35 عصر .::. مدیریت .::. نظرات ()

ما طرف آمریکا و ضدانقلابیم شما چرا بیطرف نیستید!

نصیحت مراجع عظام تقلید به عناصر فتنه گر برای توبه و جبران خیانت های خود، با خشم توام با انفعال کروبی مواجه شد. کروبی با انتشار نامه ای خطاب به آیت الله نوری همدانی- که تصادفا اول بار در سایت گویانیوز وابسته به سازمان سیا منتشر شد!- به مغالطه و تهدید پرداخت.
کروبی ضمن وارونه نویسی حوادث قبل و بعد از انتخابات و بی آنکه به خیانت های خود و طیفی از اعضای ستاد انتخاباتی اش در زمینه القای تقلب، مقابله آشوب طلبانه با رای مردم، دامن زدن به اغتشاش خیابانی و نهایتا ادعای تجاوز به بازداشت شدگان اشاره کند، به تخطئه مواضع انقلابی و هوشیارانه آیت الله نوری همدانی پرداخت. کروبی ادعا کرد که مواضع آیت الله نوری همدانی «برخلاف سیره سلف صالح از مراجع است» و «این خطر را پیش می آورد که با شبهه آفرینی نسبت به ساحت مقدس مرجعیت شیعه منجر گشته و مفهوم کمک و تعاون به ارباب قدرت ]![ از حضرتعالی در برخی اذهان برداشت شود.»
این در حالی است که کروبی به خاطر خیانت های اخیرش مورد ستایش گروهک منافقین، سلطنت طلبان و انبوهی از مقامات و رسانه های آمریکایی و انگلیسی قرار گرفت و ستاد وی علنا در خدمت پروژه های جبهه ضدانقلاب خارجی قرار داشت. کروبی توضیح نداد که آیا دفاع از انقلاب، کمک به ارباب قدرت و قبیح است یا نقش آفرینی در پروژه استکبار جهانی و مفسدان سیاسی و اقتصادی؟!
کروبی با وجود اذعان به جایگاه علمی آیت الله نوری همدانی به عنوان استاد برجسته حوزه و مبارزات و زندان و تبعید وی، هجوم ضدانقلاب به اصل نظام و انقلاب را به «منازعه سیاسی معترضین و دولت» تعبیر کرد و از اینکه این مرجع تقلید هوشیار در برابر تحرک ضدانقلاب «بی طرف» نمانده ابراز ناراحتی کرد.
کروبی در نامه خود مدعی شد آیت الله نوری همدانی یکطرفه به قاضی رفته و این در حالی است که با گذشت 4 ماه از حوادث پس از انتخابات، اکنون بسیاری از مسائل روشن شده است. از ادعای گزاف تقلب 11میلیون رایی در انتخابات که هیچ سندی برای آن ارائه نشد! تا طفره از حضور در بازشماری تصادفی 10درصد آرا و تن ندادن به انتخابات 5/24میلیون نفری مردم و تحریک به درگیری میان طیف های مختلف اجتماعی- که منجر به حمله به مساجد، اماکن دولتی و شهروندان بی گناه شد- و تا آخرین سیاه بازی کروبی در طرح ادعای تجاوز و فراری دادن شاهد کذایی به خارج کشور و نهایتا دخیل بستن به شیخ آلت دست منافقین و مطرود حضرت امام(ره)!
انتشار نامه اخیر کروبی نشان می دهد که جریان فتنه گر پس از 4 ماه تقلا و تبلیغات در زمینه القای همراهی علما و مراجع با جریان فتنه، اکنون به آخر خط رسیده و مجبور به هتاکی و تهدید علیه مراجع شده است. افراطیون در مجلس خبرگان نیز با ضربه جانانه مشابهی مواجه شدند و حتی آقای هاشمی هم حساب خود را از آنها جدا کرد.
برگرفته از سایت کیهان


یکشنبه 88/7/26 .::. 8:9 عصر .::. مدیریت .::. نظرات ()

حسنین هیکل: تاریخ ما را به خاطر رفتاری که با ایران داشتیم نمی بخشد

«تاریخ ما عرب ها را به خاطر رفتاری که با ایران داشته ایم به سختی بازخواست خواهد کرد». حسنین هیکل پژوهشگر و روزنامه نگار ارشد مصری با بیان این مطلب خطاب به الجزیره گفت: به نظر من رفتار ما در قبال ایران اشتباه بزرگی است که تا سطح جرم های تاریخی می رسد.
وی اضافه کرد: من در ابتدا با ایران دشمن بودم ولی این دشمنی به دوره وابستگی کامل ایران به آمریکا بازمی گشت. در چنین فضایی انقلاب ایران رخ داد و ما عربها با ایران به دشمنی پرداختیم ولی من علت آن را درک نمی کنم. ما (عرب ها) می گوئیم که برنامه هسته ای ایران ما را نگران کرده است- هر چند این مسئله از نظر من نگران کننده نیست- من آمارهایی درباره سلاح هسته ای اسرائیل در اختیار دارم. تعداد کلاهک های هسته ای اسرائیل بیشتر از کلاهک های هسته ای هند و پاکستان روی هم است. اسرائیل حتی از فرانسه و انگلیس نیز سلاح هسته ای بیشتری در اختیار دارد. این مسئله برای من آزاردهنده است که گفته می شود ایران به دنبال برنامه هسته ای و سلاح هسته ای است و این مسئله برای ما عرب ها نگران کننده است ولی سلاح های هسته ای اسرائیل که بیشتر از سلاح های ابرقدرت ها است ما را نگران نمی کند.
وی گفت: ما (عرب ها) دست به حملات تبلیغاتی علیه ایران زدیم، به حمله به ایران کمک کردیم، اجازه دادیم عملیات خرابکاری در ایران صورت گیرد که مشهورترین آن عملیات برای نجات گروگان های آمریکایی در سفارت آمریکا در ایران بود.

 

یکشنبه 88/7/26 .::. 8:6 عصر .::. مدیریت .::. نظرات ()

 

 

 

 

 

 

روایتی از رویارویی دو فرمانده ایرانی و عراقی، سالها پس از جنگ
جنگ در سر میز شام!

احمد دهقان
«در آبادان بودم، در یکی از هتل هایی که در زمان جنگ یکی از مراکز فرماندهی بوده. رفته بودم تا برای یکی از داستان هایی که می خواستم بنویسم، تحقیق کنم و جاهایی را ببینم. روز دوم یا شاید سوم بود که چند نفر از کسانی را که از زمان جنگ می شناختم، دیدم. یکی از آنها، از فرماندهان جنگ 8ساله بود. در سرسرای هتل همدیگر را دیدیم و خیلی زود بحث کشیده شد به روزهای جنگ و او خنده خنده پرسید امشب کجایی و بعد دعوتم کرد به یک ضیافت. او درباره آن چیزی نگفت و من هم بیشتر نپرسیدم.
هوا تاریک شده بود و من تازه از بیانگردی برگشته بودم هتل که آمدند دنبالم. لباس عوض کردم و رفتم پایین. در یکی از سالن های کوچک، 3نفر دور میز نشسته بودند؛ آرام و ساکت. فرمانده، آن 2نفر را معرفی کرد؛ ایشان فرمانده لشکر یکم عراق در عملیات فتح المبین هستند.
پیر ژنرالی بود قد بلند، سیه چرده، با پیشانی چروک که همان طور نشسته، به عصای دسته اطلسی خود تکیه داده بود. آن دیگری مترجم بود.
سرمیز نشستم و پیشخدمت ها آرام و با طمأنینه، شروع کردند به چیدن میز شام. اما من بی توجه به آنها، هیجان زده از دیدار 2فرمانده ای که سال ها رودرروی هم جنگیده و حالا سر میز شام روبه روی هم بودند، محو تماشا بودم. اول از چگونگی شروع جنگ گفتند و صحبتشان کشیده شد به عملیات فتح المبین در شرق دزفول. ژنرال عراقی در حالی که دستمال سفید را جلوی پیراهنش آویزان می کرد، گفت که به خاطر اهمیت منطقه شرق دزفول و ارتفاعات رادار، صدام حسین شخصا او و لشکرش را مأمور کرده بود که در منطقه جلوی ایرانی ها بجنگد. بعد ساکت شد و چشم دوخت به فرمانده ایرانی و من برق غرور را در چشم هایش دیدم.
دلم نمی خواست در جنگ در سر میز شام «ما» مغلوب شویم و در ادامه صحبت ها که گاه فرمانده عراقی از چگونگی شیوه نبرد و هدایت نیروهایش می گفت و می گفت که چگونه نیروهای شما را تارومار کردم، تمام نگاهم به فرمانده ایرانی بود تا او هم چیزی رو کند اما انگار چنین نبود 2فرمانده، آرام باقاشق و چنگال بازی می کردند اما می دیدم که هنوز هم در حال زور آزمایی هستند و گاه این یکی دیگری را عقب می راند و گاه دیگری پیش می رفت و آن یکی عقب می نشست.
به گمانم 2 ساعتی این غذا خوردن طول کشیده بود و دو طرف داشتند از نفس می افتادند که فرمانده ایرانی در آمد که در نیمه دوم اسفند 1360، یکی از فرماندهان رده گردان شما که مأمور جنگیدن در تپه سبز- در غرب شوش و رودخانه کرخه- بود، کشته شد. ژنرال عراقی در حالی که انگشت اشاره اش را تکان تکان می داد، گفت بله، بله. او فرمانده شجاعی بود که با گلوله خمپاره نیروهای شما کشته شد.
فرمانده ایرانی گفت: «و شما بلافاصله یکی دیگر را به جانشینی او انتخاب کردید و اتفاقا خودت برای معرفی او به نیروهایش، به غرب شوش و تپه سبز آمدی.»
فرمانده عراقی که انگار تعجب کرده بود اینها را از کجا می داند، سرتکان داد و گفت: «بله، خودم آمدم. آمدم تا به نیروهایم روحیه بدهم و آنها را به جنگ تشویق کنم....».
اینجا بود که فرمانده ایرانی، قاشق و چنگالش را زمین گذاشت و آرام گفت: «خودم تو را دیدم که آمدی، با یک نفربر زرهی ساخت شوروی».
ژنرال عراقی لحظه ای جا خورد. خواست چیزی بگوید اما فرمانده ایرانی بلافاصله پرسید: «حسن باقری را می شناختی»؟
ژنرال عراقی تندی گفت: «بله... بله، فرمانده زیرک و لایقی بود. او 2سال اول جنگ را برای شما پیش برد و شانس آوردیم که او را خیلی زود از دست دادید».
فرمانده ایرانی ادامه داد: «او مرا فرستاد تا مواظب باشم نیروهای بی تجربه ما به سوی تو شلیک نکنند.»
فرمانده عراقی هاج و واج مانده بود. تعجب من هم کمتر از او نبود. فرمانده ایرانی مکثی کرد و ادامه داد: «ما می خواستیم در غرب دزفول عملیات کنیم و شما را از خاک کشورمان عقب برانیم. همه چیز آماده بود. حسن باقری لحظه به لحظه حرکت نیروهای شما را دنبال می کرد و از طریق خبر چین ها و شنود بی سیم ها، می دانست که قرار است بیایی تپه سبز. مرا به قرارگاه فرماندهی اش فرا خواند و درباره تو صحبت کرد. گفت فرمانده لشکر یکم عراق فرمانده نالایق و ترسویی است و باید کاری کنیم تا این چند روزه هم به او آسیبی نرسد یا او را عوض نکنند که معلوم نیست جانشین او چه کسی باشد. به همین خاطر، گفت برو تپه سبز و هدایت آتش نیروهای خودی را به دست بگیر تا فرمانده لشکر یک به سلامت بیاید و برگردد. آن روز، از صبح که وارد خط مقدم خودتان شدی. من تو را زیر نظر داشتم تا وقتی که برگشتی و من خبر سلامتی ات را به فرمانده ام حسن باقری دادم.»
ضیافت بی هیچ گفت وگوی اضافه ای پایان یافت!

 

برگرفته از سایت کیهان


یکشنبه 88/7/26 .::. 7:55 عصر .::. مدیریت .::. نظرات ()


سرویس سیاسی-
سخنان رئیس جمهور کشورمان در شصت و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نقد عملکرد قدرت های استعماری و اعلام پایان عصر برپایی امپراطوری ها و همچنین قابل پذیرش نبودن حاکمیت اقلیتی کوچک بر کل جهان بازتاب گسترده ای در محافل و رسانه های خارجی داشته و از جمله خشم مقامات رژیم صهیونیستی را برانگیخته است.
دکتر احمدی نژاد، روز پنجشنبه ساعت 30:2 بامداد به وقت تهران در برابر سران و نمایندگان کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل سخنان خود را با حمد و ستایش خداوند، سلام و صلوات بر پیامبر اکرم(ص) و آرزوی فرج آقا امام زمان (عج) آغاز کرد.
در بخش های ابتدایی سخنان رئیس جمهور آمده است: دیگر نمی شود با ایجاد دارایی های کاذب کاغذی، معادل دهها هزار میلیارد دلار ثروت غیر واقعی را به اقتصاد جهان تزریق کرد و با ایجاد کسری بودجه های شدید، تورم و مشکلات اقتصادی و اجتماعی را به دیگران منتقل کرده و ثروت دیگران را به اقتصاد برخی دولتهای خاص منتقل نمود.
ماشین اقتصاد سرمایه داری لجام گسیخته با تنظیمات ناعادلانه به پایان راه رسیده و از کار افتاده است و این معادله یک سویه قابل دوام نیست.
دوران تحمیل اندیشه سرمایه داری بی عاطفه و تحمیل سلیقه و علاقه یک گروه خاص بر جامعه جهانی، توسعه سلطه بر جهان به نام جهانی سازی و عصر برپایی امپراطوریها به پایان رسیده است.
دوران تحقیر ملتها و اعمال سیاستهای دوگانه و معیارهای چندگانه سپری شده است.
دیگر زمان آن گذشته است که عده ای خود، دموکراسی و آزادی را تعریف کنند، خود معیار آن باشند و در حالی که خود، اول ناقض آن هستند، در موضع قاضی و مجری نیز قرار گیرند و با دولت های متکی بر مردم سالاری حقیقی مبارزه کنند.
احمدی نژاد در ادامه با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و فلسطین و ابراز تأسف از سکوت مجامع بین المللی در این باره گفت: چه کسی تصور می کند ادامه سیاست های غیر انسانی در فلسطین امکان پذیر باشد؟
اینکه ملتی را بر خلاف همه معیارهای انسانی با زور سلاح و با تبلیغات فریبنده بیش از 60 سال از خانه خود برانند، با روش های ضد بشری و موشک و حتی تسلیحات ممنوعه بر او بتازند و در مقابل، حق دفاع مشروع را نیز از او سلب کنند و عجیب تر آنکه در برابر نگاه بهت زده جهانیان، متجاوزان و اشغالگران را «صلح طلب» و «صاحب حق» و مردم تحت ستم را «تروریست» بنامند.
چگونه ممکن است جنایات عده ای اشغالگر علیه کودکان و زنان بی دفاع و تخریب خانه ها و مزارع و مدارس و بیمارستانها مورد حمایت کامل و بی قید و شرط برخی دولت ها قرار گیرد و مردان و زنان مظلوم به جرم دفاع از خانه و وطن خود تحت سنگین ترین محاصره ها و تحریم های غذایی و آب و دارو و مورد نسل کشی قرار گیرند.
حتی از بازسازی اماکن آنان که در تهاجم وحشیانه 22 روزه صهیونیست ها تخریب شده است، آنهم در آستانه زمستان، جلوگیری شود و همزمان متجاوزان و حامیان آنان شعار دفاع از حقوق بشر سر داده و دیگران را به این بهانه تحت فشار قرار دهند.
دیگر قابل قبول نیست که یک اقلیت محض ]لابی صهیونیسم[ با یک شبکه پیچیده با طراحی غیر انسانی، بر اقتصاد و سیاست و فرهنگ بخش های مهمی از جهان حاکم شود، برده داری نوین راه اندازی کند و تمام حیثیت ملتها حتی ملتهای اروپا و آمریکا را قربانی مطامع نژادپرستانه خود کند.
رئیس جمهور در ادامه با انتقاد از سیاست های جنگ طلبانه آمریکا در خاورمیانه اظهار داشت: پذیرفتنی نیست که عده ای از چند هزار کیلومتر دورتر در منطقه خاورمیانه دخالت نظامی کنند و کشتار، جنگ، ترور، تهدید و تجاوز را به همراه آورند ولی حساسیت ملتهای منطقه به سرنوشت و امنیت ملی خود و فریاد اعتراض آنان به بی عدالتی ها و تجاوزها و حمایت آنان از هموطنان و هم کیشان مظلوم شان را ضدیت با صلح و دخالت در امور دیگران بنامند. وضع عراق و افغانستان را ببینید. دیگر نمی شود با شعار مبارزه با تروریسم و مواد مخدر سرزمینی تحت سلطه نظامی قرار گیرد ولی تولید مواد مخدر در آن چند برابر شود، دامنه تروریسم چند برابر شود و هزاران نفر از مردم بیگناه کشته و زخمی و آواره شوند، تأسیسات زیربنایی نابود گردد، امنیت منطقه ای تحت مخاطره قرار گیرد و عاملان اصلی این فجایع دائماً دیگران را متهم کنند.
در بخش های مهم دیگری از سخنان دکتر احمدی نژاد آمده است: «قابل قبول نیست که سازمان ملل و شورای امنیت که باید نماینده همه ملتها و دولت ها باشند و تصمیم گیری در آن براساس مردمی ترین و دموکراتیک ترین شیوه ها باشد تحت سلطه چند دولت و در خدمت منافع و خواست آنها باشد.»
«اندیشه لیبرالیستی و سرمایه داری سلطه گر که انسان را از اخلاق و آسمان جدا می کند، نه تنها سعادت را به ارمغان نمی آورد بلکه خود عامل بدبختی ها و از جمله جنگ ها و فقرها و محرومیت هاست.»
به لطف خدا همچنان که مارکسیسم به تاریخ پیوست، سرمایه داری توسعه طلب نیز به تاریخ سپرده خواهد شد زیرا براساس سنت الهی که قرآن کریم از آن به مثابه یک اصل یاد می کند باطل چون کف روی آب رفتنی است و تنها آنچه به نفع جامعه بشری است ماندگار خواهد بود.
رئیس جمهور در پایان با اعلام این که تنها راه نجات بشریت بازگشت به توحید و عدالت است تأکید کرد که ملت بزرگ و تمدن ساز و نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مردمی ترین حکومت های مترقی جهان آماده اند تا با استفاده از همه ظرفیت های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خود و بر پایه راه حل های انسانی در یک برنامه عادلانه و احترام آمیز جمعی، برای رفع نگرانی ها و چالش های جامعه بشری مشارکت فعال و تأثیرگذار داشته باشد.
عصبانیت رژیم صهیونیستی
نخست وزیر رژیم صهیونیستی کشورهایی را که هنگام سخنرانی رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، اجلاس را ترک نکردند، بشدت مورد سرزنش قرار داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل، بخش های عمده ای از سخنرانی محمود احمدی نژاد، ضدصهیونیسم تشخیص داده شده است.
نمایندگان و مقامات چند کشور از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه روز چهارشنبه هنگام سخنرانی آقای احمدی نژاد که رژیم صهیونیستی رامورد حمله لفظی قرار داده و اعلام کرد یک گروه توطئه گر یهودی کنترل بخش عظیمی از جهان را در اختیار دارند، این اجلاس را ترک کردند.
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: از آنهایی که نپذیرفتند در این اجلاس حاضر شوند و آنهایی که بعنوان اعتراض اجلاس را ترک کردند، ستایش و قدردانی می کنم، شما بر موازین اخلاقی اقدام کردید و برای کشورهایتان آبرو و اعتبار کسب کردید.
نتانیاهو افزود، اما به آنهایی که انکار هولوکاست را گوش کردند، از طرف ملتم می گویم خجالت نکشیدید و احساس شرم نکردید؟
بازتاب گسترده
سخنان احمدی نژاد
سخنان رئیس جمهوری کشورمان بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشته است. برخی از این رسانه ها تیتر اول خود را به اظهارات احمدی نژاد در نفی حاکمیت سلطه قدرت های بزرگ بر جهان و محکومیت اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی اختصاص دادند.
شبکه خبری «فاکس نیوز» آمریکا در خبری با اشاره به سخنان احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: احمدی نژاد از سخنرانی خود در سازمان ملل برای انتقاد از سرمایه داری و نفاق در قدرتهای غربی استفاده کرد. خبرگزاری «بلومبرگ» نیز در گزارشی در این زمینه نوشت: در حالی که آمریکا و شماری از کشورها درباره اهداف هسته ای تهران هشدار دادند، رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در سازمان ملل از آمریکا و اسرائیل انتقاد کرد.
در ادامه این گزارش آمده است: احمدی نژاد حمایت از اسرائیل و اشغال کرانه باختری و محاصره نوار غزه توسط آن را زیر سؤال برد و گفت که فلسطینی ها قربانیان این سیاست ها هستند.
روزنامه آمریکایی «لس انجلس تایمز» هم در گزارشی نوشت که احمدی نژاد اسرائیل را به داشتن اهداف نژادپرستانه متهم کرد.
اظهارات احمدی نژاد در رسانه های منطقه نیز با بازتاب های گسترده ای مواجه شده است. اعلام غیر قابل پذیرش بودن حاکمیت اقلیتی کوچک به نام لابی صهیونیسم برکل جهان از سوی رئیس جمهوری کشورمان مورد توجه جدی این رسانه ها قرار گرفت.
مصاحبه با شبکه های آمریکایی
رئیس جمهور کشورمان در حاشیه نخست مجمع عمومی با برخی رسانه ها و شبکه های آمریکا پیرامون مسائل مختلف گفت وگو کرد.
احمدی نژاد در مصاحبه با شبکه سی.بی .اس گفت: ایران مثل همیشه از گفت وگوها استقبال می کند و آماده است در حل مشکلات و بحران های جهانی نقش فعالی داشته باشد.
وی همچنین در گفت وگو با سردبیران روزنامه واشنگتن پست به تحلیل سیاست های غلط آمریکا در منطقه بخصوص افغانستان پرداخت.
وی در این باره گفت: اگر بوش تاریخ را مطالعه می کرد هرگز وارد افغانستان نمی شد.
وی افزود: تجربه نشان داده هر کس با نیروی نظامی وارد افغانستان شده شکست خورده است و آقای بوش چه توانمندی بیشتر از آنهایی که شکست خورده بودند دید که حاضر شد به افغانستان وارد شود.
رئیس جمهوری کشورمان در مجموع «نشست با مطبوعات خارجی و محافل دانشجویی آمریکا داشت که به گفته پروفسور حمید مولانا هیچ مقامی این قدر نشست با مطبوعات نداشته و این نشان دهنده نه تنها توجه شخص احمدی نژاد بلکه نظام ایران است.
دیدار با رؤسای جمهور برزیل، لبنان، نخست وزیر ترکیه، نمایندگان جوامع اسلامی در آمریکا و... از دیگر برنامه های دکتر احمدی نژاد در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل بود.

 



جمعه 88/7/3 .::. 10:49 عصر .::. مدیریت .::. نظرات ()
درباره ما

فروشگاه اینترنتی رزوه مارکت ارائه دهنده برنج و چای ایرانی و روغن حیوانی انالوجه تحویل درب منزل آدرس : basalam.com/rozveh