سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانون الغدیر شهدای روستای انالوجه
<a href="http://parstools.com/">

فید خوان rss reader

طراح قالب
ثامن تـــم
امکانات وب


بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 47
کل بازدیدها: 215945

سوال – من پسر 20 ساله ای هستم که دوسال است عاشق دختر هجده ساله ی همسایه مان هستم . با او تلفنی صحبت می کنم . نمی دانم چرا تا سر این صحبت ها باز می شود همه ی فکرها به سمت هوس کشیده می شود . ما بیش از دوسال است که فقط تلفنی با هم صحبت می کنیم و گاهی هم او را در مراسم عمومی می بینم . قصد ما ازدواج است . هر دو خانواده از این موضوع خبر دارند . آیا این رابطه گناه است ؟ بودن ما در کنار هم باعث شده است که ما از بسیاری از انحرافات دور بمانیم . خدا اینقدر مهربان است که ارتباط ما را گناه نداند . بنظر من خدا او را سرر اه من گذاشته است.

 

 

                                                                                         `جواب در

پاسخ – چون نیت ایشان ازدواج است و نگران حرام هم هستند ولی باید مواظب باشند که حدود را رعایت بکنند . یعنی کلام شان ، کلام دونفر محرم با هم نباشد . نظر آنها نباید هوس باشد بلکه باید شناخت وعشق معنوی باشد . اگر شما سه تا شرط را دارد می تواند ازدواج بکند. یکی اینکه بلوغ عقلی و دینی را داشته باشند ، بلوغ جسمی و توانمندی کار را هم داشته باشند ( در زمان جنگ نوزده ساله فرمانده بود ) بایدعرضه ی خودش را نشان بدهد که می تواند خانواده ای را اداره کند و کفویت را هم داشته باشند . نشان دادن توانمندی ها خودش یک توانمندی است . ایشان می تواند به پدرش بگوید که خرجی خانه را سه ماه به من بسپار . ایشان می تواند پنجشنبه ها و جمعه ها سر کار برود و دسترنج خودش را نخورد ، در خانه از خودش تنبلی نشان ندهد . اگر این سه تا شرط را نداشت کمی کارش سخت می شود. تلفنی صحبت کردن چون بستر و مقدمه ی ازدواج است اشکالی ندارد ولی باید رعایت حدود را بکنند. ایشان باید پشت تلفن صحبتی بکنند که شناخت بیشتری از هم پیدا بکنند . کسانی که در خیابان همدیگر را پیدا می کنند ، طرف می دانند که به درد ازدواج با یکدیگر نمی خورند . ایشان با سناخت این خانم را پیدا کرده است . این وابستگی باعث شد است که این پسر به دختر دیگری فکر نکند و این از برکات ازدواج است . پس معلوم است که نیت ایشان زیباست . اگر ایشان رعایت حدود بکنند و نیت ازدواج داشته باشند اشکالی ندارد ولی ایشان سعی کنند که نظارت بزرگتر ها در این کار بیشتر بشود و کار را بدست بزرگتر ها بسپارند .

منبع : سمت خدا


شنبه 93/1/30 .::. 3:17 عصر .::. مدیریت .::. نظرات ()
درباره ما

فروشگاه اینترنتی رزوه مارکت ارائه دهنده برنج و چای ایرانی و روغن حیوانی انالوجه تحویل درب منزل آدرس : basalam.com/rozveh