سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانون الغدیر شهدای روستای انالوجه
<a href="http://parstools.com/">

فید خوان rss reader

طراح قالب
ثامن تـــم
امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 215584

حاج آقا سید اسدالله پسر بزرگ مرحوم آقا سید نصرالله و متولد حدود1240شمسی و از علمای طراز اول منطقه فریدن در آن زمان و دارای صدای خوب وخط خوبی بوده است ، نقل نموده اند که مرحوم آقا سید اسدالله استعداد درخشان، تلاوت زیبا، صدای خوب و دلنشینی داشته و لیکن تا سن 35 سالگی دروس طلبگی را نخوانده بود و به جهت نداشتن تمّکن مالی از فراگیری قواعد زبان عربی و دانش حوزوی محروم مانده بود، دوستان و آشنایان مکرراً به وی توصیه میکردند که برود در نجف آباد و یا خوانسار دروس طلبگی بخواند لیکن ایشان در جواب آنها میگفته : من متأهّلم و چند فرزند دارم و اگر به سراغ تحصیل علم بروم چه کسی خرجی خانواده مرا میدهد و من به تنهایی قادر به تأمین هزینه و مخارج تحصیل علوم دینی نمیباشم.

تا اینکه مرحوم حاج محمد طاهر جد بزرگ خاندان طاهری انالوجه که از تمّکن مالی خوبی برخوردار بوده است مصمّم میشود که آقا سید اسدالله را برای کسب علم به حوز? علمیة خوانسار بفرستد و به او میگوید که من خرج تحصیل شما و هزین? زندگی خانواده ات را تأمین میکنم و در شهر خوانسار دوست و آشنایی دارم که شما را کمک و پشتیبانی میکند و او را تشویق و ترغیب میکند که آماده رفتن به شهر خوانسار شود. آقا سید اسدالله قبول میکند و با تهی? آذوقه بار سفر را بسته وعازم شهر خوانسار میشود و مرحوم حاج محمد طاهر قبل از حرکت وی مقداری پول که در یک کیسه کوچک بوده به ایشان میدهد و سوار بر حیوان شده وآقا سید اسدلله را تا چند کیلومتری انالوجه بدرقه وهمراهی کرده و در طی مسیرهم مقدارچند سکّه برای دل گرمی ایشان میدهد تا یقین کند که آقا سید اسدالله پشیمان نمیشود و از راهی که در پیش گرفته برنمی گردد.
آقا سید اسدالله چند سالی در حوزة علمی? خوانسار صرف و نحو و ادبیّات و فقه و اصول را نزد علمای خوانسار میخواند و پس از اتمام تحصیلات حوزوی به روستای انالوجه برمی گردد، و مردم منطقه سالها ازعلم و دانش و کمالات ایشان استفاده میکردند. این قضیه را حاج علی طاهری بزرگ خاندان طاهری و چند تن از معتمدین دیگر نقل و تأیید نموده اند.
مرحوم آقا سید اسدالله نفوذ زیادی در منطق? فریدن داشته و خوانین و حکم رانان منطق? فریدن و حتی استان اصفهان احترام خاصی برای این بزرگوار قائل بودهاند چنان که در کتاب چادگان در بستر تاریخ به نویسندگی آقای نورالله عبداللهی در صفحه 62 چنین نقل نموده است :
حاج آقا سید اسدالله موسوی ساکن روستای انالوجه، یکی از روستاهای بخش مرکزی چادگان بوده است، این روحانی نیز همچون ملا محمد هاشم که در مبحث قاجار ذکر آن خواهد رفت مورد مرحمت صدراعظم دولت ایران میرزا آقا خان اعتماد الدوله قرار گرفته است و به نواب اشرف حاکم منطقه امر کرده است که از این روستا به احترام این عالم بزرگوار مالیات گرفته نشود. همچنین احتشام الدوله حکمران اصفهان در طی نامهای از ابراهیم میرزا حاکم بختیاری و فریدن خواستار معافیت روستای مزبور از مالیات گردیده است، در بخشی از متن فرمان چنین آمده است: « قری? اینالوجه واقع در محال فریدن، ملکی و مزروعی جناب مستطاب شریعت مآب فخر الفضلاء و المجتهدین حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید اسدالله را از صادریات و عوارضات ولایتی معاف داشتم که رعایای معظم الیه آسوده خاطر باشند » ( صالحی چادگانی، سند شماره 12).
بیانات و منبرهای آقا سید اسدالله از ایشان جذّاب و دلنشین بوده و روضه های سوزناک و حزینی میخوانده و نقل شده که اهالی روستاهای منطق? فریدن؛ رزوه؛ قرقر، بلمیر، طرّار و خویگان و بخش چادگان و روستاهای اطراف آن مکرّرا آقا سید اسدالله را برای تبلیغ و سخنرانی و روضه خوانی دعوت میکردهاند و در بعضی از سفرها مرحوم آقا سید جلال نیزهمراه ایشان بوده و از محضر پدرش کسب فیض و تحصیل علم مینموده است.
و نقل شده که ایشان حدود 2 الی3 سال برای تبلیغ به روستای سورشجان، ( منطقه بن و سامان ) رفته اند و مردم انالوجه دلتنگ ایشان شده و آقا سید مهدی را به همراه برادرش آقا سید جلال و یک نفر از اهالی انالوجه به سراغ ایشان میفرستند و تقاضا میکنند که آقا سید اسدالله از سورشجان به انالوجه برگردد ولی اهالی آن روستا مخالفت میکنند و بارهای ایشان را از روی اسب و یا قاطر پایین میآورند و مانع برگشتن ایشان میشوند اما سادات با التماس اهالی سورشجان را راضی میکنند و به انالوجه برمی گردند.
این عالم جلیل القدر در سال 1317 هجری شمسی ( درسن78 سالگی ) به رحمت ایزدی پیوسته و پیکر مطهرش را در قبرستان انالوجه دفن کردند


برگرفته از قلم حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا سید مهدی موسوی( با اندکی تلخیص و دخل و تصرف)

 

 


یکشنبه 101/10/25 .::. 9:50 عصر .::. مدیریت .::. نظرات ()
درباره ما

فروشگاه اینترنتی رزوه مارکت ارائه دهنده برنج و چای ایرانی و روغن حیوانی انالوجه تحویل درب منزل آدرس : basalam.com/rozveh