سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانون الغدیر شهدای روستای انالوجه
<a href="http://parstools.com/">

فید خوان rss reader

طراح قالب
ثامن تـــم
امکانات وب


بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 10
کل بازدیدها: 215713


رئیس جمهور در گفت وگو با خبرنگاران: حلقه اتصال جریان آشوبگر با خارج از کشور مشخص است

رئیس جمهور در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران تصریح کرد که در جریان انتخابات حلقه اتصال برخی از جریانات با خارج از کشور مشخص بود و هر اقدامی که می کردند نه تنها مورد حمایت رسانه ها بلکه مسئولان آن کشورها قرار می گرفت.
به گزارش خبرگزاری ها، دکتر محمود احمدی نژاد دیروز در اولین کنفرانس خبری خود در دولت دهم با بیان این که در انتخابات ریاست جمهوری چند پیروزی بزرگ نصیب ملت ایران شد، ارائه یک الگوی متعالی انسانی و ناب از مردم سالاری را پیروزی اول در این مسیر قلمداد و اظهار کرد: این نوع مردم سالاری، مردم سالاری است که از عمق اعتقاد به خدای متعال و یگانه پرستی و پافشاری عمیق بر تحقق عدالت برخاسته است.
وی پیروزی دوم ملت ایران را شکست های پی درپی و متوالی دشمنان قسم خورده دانست و گفت: این دشمنان، دشمنانی بودند که از ماه ها قبل از انتخابات با ساماندهی، تجهیز، سرمایه گذاری و به کارگیری رسانه ها و اهرم های پیچیده روانی، سعی کردند بر مسیر تصمیم گیری ملت ایران اثرگذاری کنند؛ اما ملت ایران با یک حضور و انتخاب تاریخی شکست بسیار سنگینی را بر دشمن تحمیل کرد.
رئیس جمهور افزود: ملت ایران پیروزی دیگری داشت و آن رو شدن دست بسیاری از بدخواهان بود و استعمار پیری که بارها و بارها پیغام می داد که می خواهد رفتار خود را اصلاح کند و از اقدامات خود پشیمان است، و برخی دیگر که با شعار تغییر وارد عرصه جهانی شدند تا رفتارهای خود را تغییر دهند و دست از دخالت بردارند ملت ایران با استحکام خود باعث شد دست آنها رو شود و معلوم شود که اراده درستی برای تغییر وجود ندارد.
وی گفت: دولت دهم با قدرت و قوت چند برابر ماموریت های مورد نظر خود را در عرصه های داخلی و جهانی دنبال خواهد کرد.
احمدی نژاد با بیان این که برنامه های گسترده اقتصادی، اجتماعی و علمی دولت به سرعت پی گیری خواهد شد، اظهار کرد: ایران در آستانه جهش های بزرگ علمی، اقتصادی و فرهنگی قرار دارد و بسیار زودتر از افق چشم انداز، قله های چشم انداز را فتح خواهد کرد.
حلقه اتصال آشوبگران
با خارج از کشور
در ادامه احمدی نژاد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره بعضی اتفاقات کوی دانشگاه و برخی بازداشتگاه ها گفت: ما شواهد و اسنادی داریم که افراد نفوذی در این مکان ها حضور داشتند و اقداماتی را انجام دادند و باور من این است که بعضی از اتفاقات ناشایست رخ داده در کوی دانشگاه و برخی از بازداشتگاه ها جزو سناریوی آشوب بود.
وی یادآور شد: من در متن جمهوری اسلامی در طول این 30 سال زندگی کردم و قریب به اتفاق ملت ایران نیز در این بطن زندگی کرده اند و اتفاقاتی که رخ داد هیچ یک از هیچ ایرانی وفادار انقلاب و عاشق ایران و عاشق آرمان های ملت ایران حاضر نیست دست به آن اقدامات بزند هر کس خواسته یا ناخواسته در برابر منافع ملت ایران عمل کند در صف دشمن است ولو حتی متوجه نشود. هستند افرادی که متوجه نیستند ولی آب به آسیاب دشمن می ریزند البته تعداد آن ها زیاد نیست. من فکر می کنم باید یک دوره دشمن شناسی را با هم مرور کنیم.
وی گفت: در جریان انتخابات حلقه اتصال برخی از جریانات با خارج از کشور مشخص بود و هر اقدامی که می کردند نه تنها مورد حمایت رسانه ها بلکه شخصیت ها و مسئولان آن کشورها قرار می گرفت و از آن حمایت می کردند.
احمدی نژاد با بیان این که «تشخیص صف دشمن کار سختی نیست» گفت: هیچ مامور دلسوزی حاضر نیست که اقدامی بکند که برخلاف ماموریتش، قانون و انسانیت و منافع ملی کشور باشد مگر این که در فضایی قرار گرفته باشد که آن حرکت را به نفع مطامع حزبی، گروهی و مصالح سیاسی خود بداند.
وی گفت: ملت ایران در تشخیص صف دشمن هیچ گاه اشتباه نکرد و ما اسناد قطعی داریم که برخی از حوادثی که رخ داد توسط عناصر وابسته به جریانات آشوبگر ولی به نام ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران بود.
وی خاطر نشان کرد: نیروهای انقلاب و طرفدار انقلاب در قضایای اخیر چاقو خوردند، کتک خوردند و جان شان را گذاشتند که کسی آسیب نبیند. نیروهای انقلاب کسانی هستند که در جنگ هشت ساله نیروی عراقی تا دو دقیقه قبلش همرزمش را به شهادت رسانده بود ولی وقتی نیروهای عراقی را دستگیر می کرد آن را مورد نوازش قرار می داد و این فرهنگ ملت ایران است.
رئیس جمهور گفت: متأسفانه برخی آگاهانه و ناآگاهانه در خط دشمن عمل کردند و کسانی که پیاده نظام بودند، نظام جمهوری اسلامی با رأفت با آن ها برخورد می کند، مثل همیشه، و کسانی که در سمت فرماندهی بودند باید پاسخگوی این رفتارهای خود باشند.
ادعای بزرگ تقلب بدون سند
رئیس جمهور همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسید «با توجه به روند برگزاری دادگاه اغتشاشات اخیر و اتهامات متعددی که در دوران انتخابات و پس از آن علیه شما در سطوح مختلف مطرح شد، همچنین اعترافات عنوان شده آیا شما قصد شکایت ندارید و تفاوت مواجهه با افراد پایین دستی این جریان و فرماندهان مسائل پس از انتخابات چه باید باشد؟» گفت: انتخابات گذشت و از نظر ما پرونده آن فردای روز انتخابات بسته شد. این سی امین یا سی و یکمین انتخابات ملت ایران بود. ساز و کاری که به کار گرفته شد نیز ساز و کاری ثابت، البته با اصلاح و تکمیل بود.
احمدی نژاد گفت: این انتخابات، پاک ترین انتخاباتی بود که با شیوه دستی انجام و با شیوه ماشینی هم کنترل شد، اما بعضی در فضای انتخابات که فضای هیجان، تبلیغات و گفت وگوست، بعضاً پا را از اخلاق فراتر می گذارند و تهمت می زنند و توهین می کنند. در گذشته این طور بود که وقتی انتخابات تمام می شد فضای همدلی و دوستی شروع می شد، ولی در این انتخابات هم حجم خلاف گویی ها و تهمت ها بیشتر شد و هم این که پرونده انتخابات بسته نشد.
وی افزود: عده ای گفتند انتخابات باید باطل شود، وقتی پرسیدیم چرا گفتند تقلب شده است، وقتی گفتیم سندی دارید، گفتند سندی نداریم. گفتیم چرا تقلب شده؟ گفتند ما می گوئیم تقلب است. باید دانست این روند بدترین نوع دیکتاتوری بود؛ چرا که بالاخره انتخابات دو طرف دارد، یکی پیروزی و یکی شکست است. حال من تعبیر پیروزی و شکست را به کار نمی برم؛ یک نفر رأی می آورد و یک نفر رأی نمی آورد.
احمدی نژاد گفت: متأسفانه در این انتخابات نه اخلاق تبلیغاتی و نه اخلاق رأی نیاوردن رعایت نشد. حرف هایی زده شد که نه تنها شایسته آنها بود بلکه شایسته ملت ایران، به عنوان ملتی آگاه نبود. مگر کسی می تواند ملت ایران را فریب دهد مردم با رکوردی بالا در انتخابات شرکت کردند.
بسته پیشنهادی
رئیس جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه العالم مبنی بر اینکه محور پیشنهادات ایران به 1+5 چیست به خصوص اینکه کشورهای غربی مدت زمان مشخصی را در نیمه این ماه برای انجام مذاکرات تعیین کرده اند گفت: ما نشنیدیم کسی زمان معینی را برای گفت وگو تعیین کرده باشد. تعامل بر مبنای احترام و عدالت با زمان گذاشتن همخوانی ندارد. ممکن است افرادی اظهارنظرهایی کرده باشند اما روشن است که این ادبیات با نیازهای امروز و رویکرد مردم ایران ناسازگار است.
وی افزود: حل مسائل جهانی نیازمند تعامل سازنده بر پایه عدالت و احترام به آحاد ملت هاست. ما فکر می کنیم بدون مشارکت همگانی نمی توان مسائل را حل کرد. ملت ایران با اقتدار برآمده از اراده ملی و توانمندی های فرهنگی خود آمادگی دارد که تعامل سازنده ای را در جهت حل مسائل جهانی به وجود آورد.
وی ادامه داد: پیشنهاد ما ناظر به چالش های مهم فراروی بشریت و جهت گیری های اساسی برای حل پایدار این چالش هاست و پیشنهاد دادیم که در یک چارچوب منطقی و عادلانه آماده هستیم تا با کسانی که دلسوزند و می توانند در اصلاح امور جهان مشارکت کنند گفت وگو کنیم. البته بسته اول پیشنهادی را به گروه 1+5 و بسته های دیگر را برای کشورهای دیگر آماده کرده و به آن ها خواهیم داد.
همچنین در این نشست، خبرنگار شبکه فرانسه پرسید: شما گفته اید پرونده هسته ای ایران بسته شده است و با کشورهای غربی مذاکره نمی کنید من می خواهم بدانم که تعامل شما با سازمان انرژی اتمی در مورد موضع پرونده هسته ای چگونه خواهد بود؟
رئیس جمهور پاسخ داد: موضوع هسته ای ایران در چارچوب مقررات آژانس پیگیری می شود و این یک روند مستمری است و کشورهایی که چرخه غنی سازی دارند و عضو آژانس هستند، به صورت مستمر با آژانس همکاری می کنند. ما نیز همین گونه تعامل را داریم و اگر آژانس بخواهد تحت فشارهای سیاسی قرار بگیرد و برخی از کشورها بخواهند آژانس را تحت فشار سیاسی قرار دهند، ما ایستادگی و از حقوق قانونی خود استفاده می کنیم.
وی افزود: کسانی که بخواهند خارج از مقررات و فوق قانون و مقررات در موضوع هسته ای ما دخالت کنند، بدانند که راه برای آن ها بسته است و ملت ایران اجازه نمی دهد کسی خارج از چارچوب قوانین بین المللی در امور داخلی ایران دخالت کند.
وی ادامه داد: از نظر ما چیزی به عنوان پرونده هسته ای وجود ندارد و پرونده دشمنی دو، سه کشور با ملت ایران وجود دارد. آنها در واقع با استقلال و پیشرفت کشور ما مخالف هستند. آنها حتی با پرتاب ماهواره و پیشرفت های تکنولوژی ما مخالفت کردند. البته مخالفت آنها برای ما ارزشی ندارد.
در بخش دیگری از این مصاحبه خبرنگار رویترز نیز از رئیس جمهور پرسید: آیا اگر مناظره ای با اوباما در سازمان ملل داشته باشید در مورد مسائل مشترک دو کشور نیز بحث و گفت وگو خواهید کرد؟
احمدی نژاد گفت: ما اعلام کرده ایم که اساس تصمیمات بین المللی بر اساس منطق و گفت وگوست. ملت ما یک نگاه کدر و تاریخ کدری از طراحی های دولت های متوالی آمریکا در ذهن دارد واز سال 1332 که دشمنی های دولت آمریکا آشکار شد، تا به امروز به خصوص در دوره این 30 سال پیروزی انقلاب اسلامی این دشمنی ها شدت بیشتری گرفته و این مسئله کار را سخت می کند.
وی ادامه داد: دولت آمریکا با شعار تغییر برسر کار آمد. در انتخابات ایران دچار اشتباه شد و ملت ایران احساس کردند که در این شعار تغییر صداقت لازم وجود ندارد، البته ابتدا گفتند که اشتباه شده است و ما نیز امیدواریم این طور باشد و آنها روش خود را اصلاح کنند.
وی خاطرنشان کرد: اساس سیاست خارجی ما بر تعامل و گفت وگوی سازنده است. ما اعلام کرده ایم که آماده مناظره هستیم و هر موضوعی در این مناظره قابل بحث است و این مسئله در برابر رسانه ها صورت بگیرد، البته به این معنا نیست که در سطوح دیگر ملت ایران اگر تشخیص داد و منافعش اقتضاء کرد وارد گفت وگو نشود.
احمدی نژاد گفت: در مجمع عمومی سازمان ملل دیدگاه های خود را تشریح خواهیم کرد و باگروه های مختلف مردم آمریکا ملاقات خواهیم کرد. همچنین گفت وگوهای متنوع رسانه ای خواهیم داشت و در برخی اجلاس های گروه های اجتماعی جهانی که عضو و یا مسئول آن هستیم شرکت می کنیم.
میانجیگری ایران برای
حل بحران عراق و سوریه
رئیس جمهور در پاسخ به خبرنگار العربیه درباره میانجیگری ایران برای حل بحران میان عراق و سوریه گفت: ایران با دولت و ملت عراق و سوریه روابط صمیمانه دارد و هر دو دولت اراده قوی ای برای توسعه همکاری ها با یکدیگر دارند و ما از این روند حمایت می کنیم، به بدخواهان نصیحت می کنیم که شما شش سال است در عراق آدم می کشید و زمینه ساز آدمکشی هستید. آیا وضع تان در عراق بهتر است؟ اگر شش سال قبل آمدید و یک عده از مردم خوشحال شدند و به شما امید داشتند. احساس می کردند در وجود شما انسانیت و احترام به ملت ها هست از حضور شما استقبال کردند اما امروز در چه وضعی هستید؟ امروز قاطع ملت های منطقه از شما متنفرند، ملت ها بیدارند و دست شما را خوانده اند و رویکردها ملت ها به سمت همگرایی و همبستگی است.
تحولات اقتصادی در راه است
رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنانش در مصاحبه با خبرنگاران به سؤالات آنها پیرامون مسایل اقتصادی پاسخ داد و افزود: طرح اصلاح نظام بانکی در دستور کار دولت است، به محض آن که لایحه هدفمند کردن یارانه ها از مجلس خارج شود و به تصویب برسد، لایحه بانکی و مالیاتی و گمرکی را تقدیم مجلس خواهیم کرد.
احمدی نژاد تاکید کرد: ما برای اقتصاد برنامه های روشن داریم که با وجود آنها شاهد تحولات اقتصادی خوبی خواهیم بود؛ البته سرعت انجام کارها باید بالاتر برود.
وی گفت: به رغم بحران اقتصاد جهانی و بحران تحریم علیه ایران نرخ بیکاری در کشور کاهش یافته است. البته این میزان کاهش مطلوب ما نبوده، چون بخشی همکاری نکردند و بخشی هم کارشکنی کردند اما در این دولت روند کاهش نرخ بیکاری نزولی بوده است و در برنامه پنجم باید نرخ بیکاری به زیر 7درصد برسد.
تغییر در دانشگاه آزاد
مستلزم حسابرسی است
احمدی نژاد هم چنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسید: «با توجه به این که رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی هستید نظرتان در مورد وقف دانشگاه آزاد چیست؟» گفت: البته من وارد مسائل و زوایای شرعی وقف نمی شوم،چون تخصص بنده نیست، اما به لحاظ قانونی هر اقدامی که راجع به دانشگاه آزاد می شود باید مسائل قانونی در آن رعایت شود و هر نوع تغییر در مالکیت و شکل دانشگاه آزاد مستلزم اصلاح اساسنامه است که باید به شورای عالی انقلاب فرهنگی برود، همچنین هر نوع تغییر در دانشگاه آزاد مستلزم حسابرسی است.
وی افزود: باید دانست بخشی از اموال دانشگاه آزاد هدایای دولت است و اگر بناست تغییری اتفاق بیفتد باید نظر دولت هم لحاظ شود اما از هر اقدام سازنده ای که به اصلاح ساختارها، جهت گیری ها و رفتار دانشگاه آزاد بینجامد استقبال می کنیم.

 

سه شنبه 88/6/17 .::. 12:56 صبح .::. مدیریت .::. نظرات ()
درباره ما

فروشگاه اینترنتی رزوه مارکت ارائه دهنده برنج و چای ایرانی و روغن حیوانی انالوجه تحویل درب منزل آدرس : basalam.com/rozveh